• Zadanie trzecie projektu Technologie z klasą
      • Zadanie trzecie projektu Technologie z klasą

      • 31.05.2022 10:03
      • No i NARESZCIE! Uczniowie kl. 2b czekali na pracę w programie Scratch Jr. Znają już, bowiem,  Scretch`a od ubiegłego roku (i go uwielbiają)…
      • Wyzwaniem dla n-la była realizacja tematu „Jak stworzyć projekt w aplikacji Scratch Jr? – gdyż uczniowie działają już na nieco wyższym poziomie. Brak możliwości korzystania w szkole z tabletów, był również problem; zainstalowanie emulatora na komputerach także nie było możliwe. Wybrnęliśmy z opresji – udostępniłam uczniom swój osobisty tablet; pracowały po kilka osób nad stworzeniem przewodnika po szkole. Szło im to błyskawicznie, działali intuicyjnie z zaciekawieniem i mieli przy tym dużo radości. Potrafili poruszać się po platformie, tworzyć własną scenę i duszka. Myślę, że gdyby każdy z nich miał swój tablet – stworzyliby niesamowite projekty/ animacje. W tym czasie inne dzieci próbowały podjąć się tego samego zadania w Scratchu. Dobrym pomysłem był KODEKS KODERA, który stworzony wspólnie dyscyplinował uczniów.

        Tekst i fot. Aleksandra Szczepańska (n-lka realizująca Projekt Technologie z klasą FUD)

         

      • Wróć do listy artykułów