• Zadanie czwarte projektu Technologie z klasą
      • Zadanie czwarte projektu Technologie z klasą

      • 31.05.2022 10:11
      • Zadanie Jak zaprogramować grę w aplikacji ScratchJr?  zrealizowane zostało, niestety z jednym tabletem (z uwagi na brak szkolnych tabletów).
      • Tworzenie gry w aplikacji ScratchJr było dla uczniów odkrywcze, gdyż znają już nieco wersję Scratch, a jego prostszej nie. Zatem w parach po przygotowaniu wszystkich elementów programowali działanie strzałek, poruszanie się postaci oraz ruch spadających przedmiotów. Zapisane projekty gier uczniowie mogli wzajemnie sobie pokazać i uruchomić. Kolejni uczniowie w tym czasie zapoznawali się z nowym interfejsem Scratch`a (gdyż układ elementów jest nieco inny niż w poprzedniej- starszej wersji; zatem nikt się nie nudził). W trakcie zajęć uczniowie poznali sposób programowania zależności między duszkami, prawidłowo zastosowali opcję pętli. Sporo entuzjazmu wywołał kolejny list Kodeusza i przyczepianie kolejnej planety, przy ożywionej dyskusji: po czym poznać która to z nich. Uczniowie słuchali z uwagą przygód robota i niecierpliwie czekali na kolejne.

        Tekst i fot. Aleksandra Szczepańska (n-lka realizująca Projekt Technologie z klasą FUD)

         

         

      • Wróć do listy artykułów