• Zadanie piąte projektu Technologie z klasą
      • Zadanie piąte projektu Technologie z klasą

      • 31.05.2022 10:18
      • Po przeczytaniu uczniom dziewiątego listu od robota i umieszczeniu na planszy planety Gigantów  przeszliśmy do pracy w aplikacji Scratch.
      • Uczniowie otrzymali konkretne zadanie narysowania robota i jego zaprogramowanie (ułożenie skryptu). Do tej pory uczniowie korzystali z biblioteki duszków i tła, dokonując tylko wyboru. Zaskoczeniem dla nich było zadanie samodzielnego narysowania robota oraz tła (stworzenia własnej sceny i duszka). Swoje prace wykonali w edytorze graficznym a potem ułożyli skrypty, korzystając z różnych kategorii klocków. Uruchamiali swoje animacje, prezentując je wzajemnie w grupie. Radość, satysfakcja, zwątpienie, zaskoczenie to dominujące emocje podczas pracy. Uczniowie spontanicznie sobie pomagali i wspierali swoje działania. Oczywiście, jak zawsze czas był nieubłagalny i zajęcia dobiegły końca ku rozczarowaniu uczniów. Sprawnie odczytaliśmy kolejny list robota Kodeusza, uzupełniając karty pokładowe literą „R”. Uczniowie byli bardzo zadowoleni ze swojej pracy, a największą radość sprawiła im samodzielność oraz efekty pracy własnej i innych. Pojawiały się pytania: A jak to zrobiłeś? Jak to narysowałeś? Jak uzyskałeś taki ruch robota, że się obraca? Zajęcia były odkrywcze i pouczające.

        Tekst i fot. Aleksandra Szczepańska (n-lka realizująca Projekt Technologie z klasą FUD)

         

      • Wróć do listy artykułów