Zakończenie pracy w projekcie Technologie z klasą
- 31.05.2022 10:29
- Ostanie spotkanie z Kodeuszem i praca w tworzeniu gry w Scratch`u (programowanie interakcji) pozwoliły na powtórzenie i podsumowanie dotychczasowej wiedzy i umiejętności uczniów, a jednocześnie wprowadziły nowe komendy, które programują reakcję duszka na poruszaną myszkę komputerową.
Uczniowie pracowali w dużej mierze samodzielnie, ewentualnie dopytując nauczyciela lub innych kolegów z grupy o pewne elementy. Programowanie losowości pojawiania się duszków na podstawie rozumienia czym są osie: x oraz y wymagało już od dzieci sporej koncentracji i ukierunkowania ze strony n-la. Oczywiście dodawanie śladu pierwszego duszka wywołało efekt „wow’. Nauka tej umiejętności została poprzedzona ćwiczeniem na kartce papieru z wykorzystaniem pisaka – uczniowie określali (programowali) kolejne czynności narysowania śladu. Pomogło to im w samodzielnym odkryciu funkcji „pisaka” w Scratchu. Zajęcia były emocjonujące dla uczniów i wywołały ogromne zadowolenie z własnej pracy. Podsumowaliśmy cały cykl zajęć w projekcie „Technologie z klasą”. Na zakończenie uczniowie obejrzeli film o wykorzystaniu umiejętności programistycznych w przyszłości. Po odczytaniu ostatniej wiadomości od Kodeusza (z westchnieniem „szkooooda”) uczniowie z przyjemnością zaznaczyli na karcie pracy „drogę robota do domu” postępując zgodnie z instrukcją i pokolorowali swoje plansze. Odkodowali nazwę planety (SUPREUM), z której pochodzi bohater przygody i obejrzeli film pt. „Do widzenia dzieci!”. Uczniowie wspominali przygody Kodeusza i uzasadniali, jaka podobała im się najbardziej. Dziękujemy za udział w projekcie.
Tekst i fot. Aleksandra Szczepańska (n-lka realizująca Projekt Technologie z klasą FUD)Galeria zdjęć
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły